Sztandarowa inwestycja CPK -strajki w naszym regionie

Sprawy związane z Tomaszowem Lubelskim i jego okolicami.

Postautor: Gość » 28 lip 2022, o 09:37

„Jesienią urządzimy wam piekło!” Sztandarowa inwestycja PiS coraz bardziej wkurza Polaków

Budowa CPK ma coraz więcej przeciwników i to w regionach, które do tej pory murem stały za Zjednoczoną Prawicą. 29 lipca w Izbicy koło Krasnegostawu rozpocznie się blokada krajowej „siedemnastki”. Organizatorzy zapowiadają, że jeśli nadal będą ignorowani, to jesienią dojdzie do eskalacji protestów.

Budowa CPK ma wkrótce przyspieszyć. Mieszkańcy miejscowości, które mają zostać przeorane przez buldożery równające teren pod lotnisko i linie kolejowe CPK znów wyjdą na ulicę. Na manifestacji, która zablokuje drogę krajową numer siedemnaście pojawią się protestujący z kilku powiatów. Padają zapowiedzi, że jeżeli rządzący nie wezmą ich skarg pod uwagę, na jesieni zgotują im piekło.

Protesty przeciwko CPK przybierają na sile. Odkąd rozmowy na temat Centralnego Portu Komunikacyjnego objęły nie tylko lotnisko, ale także prowadzące do niego szprychy kolejowe, coraz więcej Polaków zdaje sobie sprawę, że dyskusja nie dotyczy wyłącznie Baranowa, Wiskitek i kilku sąsiednich wsi.

Budowa linii kolejowych wiąże się z przymusowym przesiedleniem dziesiątek tysięcy osób. Przypomnijmy, że spółka CPK zamierza od zera położyć setki kilometrów nowych tras. Niektóre z nich będą łączyć lotnisko z takimi miastami jak Grudziądz, Płock czy Łódź. Inne mają być przedłużeniem istniejących połączeń. Tak jak linia, która ma zacząć się między Lublinem i Chełmem, a potem biegnąc na południe skomunikować kolejowo Zamość i Tomaszów Lubelski."
Na górę

Postautor: Gość » 28 lip 2022, o 12:03

ach,ach
Na górę

Postautor: Gość » 28 lip 2022, o 15:22

Będzie u nas stacja kolejowa.Po starym dworcu pekaes może być co go zburzyli.
Na górę

Postautor: Gość » 28 lip 2022, o 21:36

Jeden z wielu bardzo kosztownych i kontrowersyjnych pomysłów PiS. Pierwszym był sławny przekop Mierzei Wiślanej, miał kosztować 900 mln, a skończy się na 2 mld. Dalej jest tylko drożej: budowa stopnia wodnego w Siarzewie, drogi wodnej A-40 ( tutaj miało być z Łukaszenką, ale ten się zbiesił) wreszcie Centralny Port Komunikacyjny Baranów wraz liniami kolejowymi. Gigantomania stosowana, schyłkowy Gierek.
Na górę

Postautor: Gość » 28 lip 2022, o 21:51

Jak ma byc kolej to dlaczego ludzie się burzą?
Na górę

Postautor: Gość » 29 lip 2022, o 10:46

Gość pisze:
> Jak ma byc kolej to dlaczego ludzie się burzą?

chciąłbys żeby zburzono tobie dom?
Na górę

Postautor: Gość » 29 lip 2022, o 10:57

Gość pisze:
> Gość pisze:
> > Jak ma byc kolej to dlaczego ludzie się burzą?
>
> chciąłbys żeby zburzono tobie dom?
Jak dadzą kasę na nowy, i nową działkę to czemu nie ?! U nas nigdy nie będzie dobrze , zawsze ktoś ma jakieś ale . Budowa szybkiej kolei , obwodnicy, rewitalizacja rynku, parku zawsze ŹLE !!! Narodowy Sport Polaków, narzekanie , płakanie i mówienie NIE ! Może zapytajcie się ludzi ilu jest ZA ?! Zróbcie referendum , Ja jestem ZA !
Na górę

Postautor: Gość » 29 lip 2022, o 12:24

A niby komu mają zburzyć dom?
Przecież tory nie będą biegy przez środek wsi ani miasa?
Na górę

Postautor: Gość » 29 lip 2022, o 13:15

Spośród czterech, dość ogólnikowo przedstawionych wariantów, każdy jest w pewien sposób kolizyjny: trzy biegnące na wschód od Tomaszowa przecinają Łaszczówkę, czwarty-zachodni dzieli na pół Kolonię Rogóźno, Rabinówkę i Jeziernię; poza tym jest najmocniej oprotestowany przez mieszkańców Bełżca.
Spośród tych czterech ma być wybrany optymalny. Patrząc z kolei na przygotowany projekt zmian do planu zagospodarowania Gminy Tomaszów, związany z przebudową linii energetycznej- to tam nie jest uwzględniony żaden z trzech, wspomnianych wcześniej wariantów wschodnich. Skłania to do stwierdzania, że władza już wybrała przebieg na zachód od Tomaszowa, a całe konsultacje to picowanie rzeczywistości.

Prawdopodobnie cała afera ze "szprychą" to populistyczne podrygi obecnej ekipy, bo stan gospodarki raczej nie wróży niczego dobrego.
Na górę

Postautor: Gość » 29 lip 2022, o 17:24

Wariant Zachodni , Niebieski jest OK. Najmniej inwazyjny w budynki i chyba najtańszy patrząc na teren, brak bagien i podmokłych terenów to mniejszy koszt budowy i szybszy .
Na górę

Postautor: Gość » 30 lip 2022, o 07:49

Wariant zachodni przecina szeroką, zabagnioną dolinę Wieprza ( użytek ekologiczny "Stawy w Tarnawatce"), lasy chronione w ramach Natury 2000 i dzieli kilka miejscowości- naprawdę optymalny. W Polsce planowanie przestrzenne nie przyjęło się i zamiast koncentrować zabudowę jest ona niemożliwie rozwalona po całej okolicy. Później każda inwestycja jest ogromnym problemem.
Na górę

Postautor: kol1 » 30 lip 2022, o 10:48

Gość pisze:
> Wariant zachodni przecina szeroką, zabagnioną dolinę Wieprza ( użytek
> ekologiczny "Stawy w Tarnawatce"), lasy chronione w ramach Natury
> 2000 i dzieli kilka miejscowości- naprawdę optymalny. W Polsce planowanie
> przestrzenne nie przyjęło się i zamiast koncentrować zabudowę jest ona
> niemożliwie rozwalona po całej okolicy. Później każda inwestycja jest
> ogromnym problemem.
A więc może ,,zielony" ? https://experience.arcgis.com/experience/e85006591c0d419c812574e4208e5983/
Na górę

Postautor: Gość » 30 lip 2022, o 16:34

Będzie kłopot.Ekolodzy będą protestować.
Na górę

Postautor: Gość » 30 lip 2022, o 17:13

CHCIELISCIE PIS MACIE PIS> BRAWO!!!!!!!!
Na górę

Postautor: Gość » 30 lip 2022, o 17:22

Hołownia przyszłością.
Na górę


Wróć do „Miasto, mieszkańcy, problemy...”